W czerwcu pytaliśmy przedstawiciela spółki Feroco S.A. o szczegóły przeprowadzanego przez firmę remontu kładki w Orłowie. Postanowiliśmy ponownie porozmawiać o postępach w realizacji planu i sprawdzić, ile czasu dzieli robotników od osiągnięcia celu.
Pan Tomasz Toczko, Kierownik Robót w Grupie Robót Inżynieryjnych odpowiedział na pytania zadane przez Redakcję krótko i zwięźle.
Na kiedy przewidywane są zakończenia prac?
Całkowite zakończenie prac planowane jest na koniec stycznia 2014 - montaż urządzeń dźwigowych.
Co do tej pory zostało wykonane?
Do tej pory zostały wykonane następujące prace: demontaż starej kładki; wyburzenie starych fundamentów; z uwagi na niestabilny grunt wykonano wymianę gruntu pod każdą stopę fundamentową; wybudowanie nowej konstrukcji kładki z nawierzchnią z betonu z polimerami. Należy pamiętać, iż całość robót wykonywana była przy utrzymaniu ruchu pieszego z uwzględnieniem konieczności utrzymania ruchu kolejowego.
Co jeszcze zostało do zrobienia?
Do ukończenia pozostało wykonanie szybów wind, oraz wykonanie nowej nawierzchni peronu SKM w rejonie robót.
Czy stara winda zostanie usunięta?
Stara winda -chyba na peronie SKM- nie podlega kontraktowi.
Kiedy zostaną zainstalowane nowe windy?
Nowe windy zostaną zainstalowane w styczniu 2014.
Czy na terenie peronu będzie postawiony kiosk?
Nie przewidujemy żadnego kiosku.
Mieszkańcy niecierpliwie czekają na zakończenie robót i delikatnie mówiąc, daleko im do entuzjazmu. Trudno się dziwić. Pozostaje wierzyć, że uciążliwy dla Orłowian remont przyniesie dobre efekty i wynagrodzi spiętrzające się niedogodności. Spekulacje, obiekcje i niepewność rozwieje dopiero przyszły rok.
_______
E. P.
25.10.2013
___________
Artykuły powiązane
Kiedy zakończy się remont orłowskiej kładki? FEROCO S.A. zabiera głos >>